We zijn er bijna klaar voor - Reisverslag uit Stabroek, België van Noorwegenvissers2017 - WaarBenJij.nu We zijn er bijna klaar voor - Reisverslag uit Stabroek, België van Noorwegenvissers2017 - WaarBenJij.nu

We zijn er bijna klaar voor

Door: Danny

27 Mei 2017 | België, Stabroek

Na meer dan 3 jaar sparen, 3 vergaderingen en uren aan voorbereiding is het bijna zover. De visvakantie staat voor de deur.

Na een grondig onderzoek van onze senior reisleider (Walter L.) kwamen we bij onze ultieme visbestemming Lakeveien TUV, Salstraumen Noorwegen.

Onder de leiding van onze senior werden twee huisjes en 4 boten gereserveerd en werden alle voorbereidingen getroffen om er een knal visvakantie van te maken.

Tiemen, Dennis, Mark, Mario, Walter, Danny, twee Harry’s, Hugo, Tom, Florian en Jozef gaan er samen op uit met als eerste doelstelling om veel plezier te gaan maken en natuurlijk geweldig grote vissen te vangen.

De huisjes kregen illustere namen als Huisje Welevree (Walter, Tiemen, Mario, Harry N, Danny, Mark) en Huisje NietTevree (Hugo, Tom, Dennis, Florian, Jozef, Harry W) zonder dat het duidelijk is wie er überhaupt tevreden gaat zijn met de twee strenge huismeesters Walter en Hugo. Het kan perfect dat de inwoners van huisje Weltevree helemaal niet tevreden zijn terwijl diegene van huisje Niettevree dit juist wel kunnen zijn. De toekomst zal het uitwijzen.

Wat wel duidelijk werd is dat er op het scherp van de snee gestreden gaat worden voor de internationaal gerenommeerde Man met Muts Trofee (MMT). Deze Man Met Muts Trofee zal op het einde van de visvakantie uitgereikt worden aan die visser die het hoogste weet te scoren.

Ten lange laatste werd de indeling van de boten bepaald. Tijd voor een voorstelling van deze zorgvuldig samengestelde boten.

Als eerste de TITANIC. Senior Walter werd gekoppeld aan het jong geweld van Dennis en Florian. We zijn benieuwd of het jong geweld lang de wijze raad van onze Senior reisleider gaan volgen of dat er al snel muiterij ontstaat waardoor de boot, net als zijn illustere voorganger, kopje onder zal gaan. Tot op heden heeft Walter er alle vertrouwen in dat hij de twee youngsters in het gareel kan houden.

De COD FARTHERS zijn een nieuw samengestelde bende. Het zelfvertrouwen spat van deze groep af. Tongeman Tiemen wil graag zijn expertise gebied verleggen naar Cod (Kabeljauw) en doet een beroep op de expertise van ervaren man Mario Vissenbergh (Met zo’n naam moet je wel vis vangen) om zich de kunst van het kabeljauw en heilbot jagen eigen te maken. Voeg hier Tom “het zeilfenomeen” Daems toe aan beide heren en het valt te begrijpen waarom er zo’n grenzeloos vertrouwen is op een goede afloop.

Zijn naam is klein maar zijn daden zijne groot. Een militair getraind trio dat zich verenigd heeft onder één vlag. De KLEINE ADMIRAAL is vastberaden om een grote rol te gaan spelen in de viscompetitie. Groot vraagteken blijft Admiraal Hugo. Kan hij er aan weerstaan om er niet met de boot vandoor te gaan om de vuilnis in Salstraumen op te gaan halen? Hij is een getalenteerde vuilnisman en schroomt niet om deze talenten dan ook te pas en onpas te showen. Admiraals Danny en Harry N hebben er een aardige klus aan om Hugo’s focus op vissen te houden.

De vierde boot is diegene met de meeste “Noorwegenjaren” aan boord. Jozef, Mark en Harry W hebben meer Noorwegenjaren op de teller staan dan alle andere boten samen. Daarom is THE BIG FISH PIRATES een boot om scherp in de gaten te houden. Er wordt gefluisterd dat alle andere boten stiekem deze schat aan ervaring zullen schaduwen om zo tot de ultieme visgronden te komen. Grote uitdaging op deze boot is het consensus gehalte van de piraten. Alle drie weten ze maar al te goed waar en hoe er vis gevangen moet worden. Maar is de zienswijze van iedereen gelijk of ontstaat er wrijving door een andere kijk op visgbieden.

Een heterogene groep van vissers zal de Noorse wateren trotseren om de ultieme visvangst na te jagen.

Eén dingen hebben alle deelnemers gemeen. Samen plezier maken en er een onvergetelijke week van maken is eenieders doelstelling

• 27 Mei 2017 - 22:27

Marjolijn:

Het is bij voorbaat al spannend! Zet 'm op mannen maar bovenal heel veel plezier met elkaar

• 28 Mei 2017 - 00:00

Anja Leenpoel:

Mooi geschreven! Dat wordt weer uitzien naar de volgende episodes!

• 28 Mei 2017 - 08:40

Harry Wolst:

Danny je hebt er een mooi smakelijk verhaal van gemaakt zoals wij altijd van je gewend zijn, wij gaan er zeker van genieten.Hopelijk zijn alle geheime wapens zaterdag nog wel gelost uit de Lexus.Want anders moeten de Piraten al vroeg in actie komen !! Alle lezers gaan vast en zeker veel horen van deze 3 Bandieten van The Big Fish Piraten.

Piraat Harry

• 28 Mei 2017 - 11:01

Pierre Passier:

Nou mannen, we zijn benieuwd naar de eerste foto's van enorme kabeljouwen.
    Veel succes en maak er een gezellig festijn van.

• 28 Mei 2017 - 15:21

Vanessa :

Jouw verhalen lezen als een schitterend avonturenvoek! Zie al uit naar deel 2! Aan alle vissers! Heel veel succes!

• 28 Mei 2017 - 19:09

Krista:

Wat een geweldige inleiding van jullie avontuur! Ik wens jullie allemaal een fantastische week met heel veel gezelligheid en mooie vangsten xxx Krista

• 28 Mei 2017 - 23:15

Anita:

Wacht op het thuisfront in spanning jullie avonturen af. Hopelijk een trip met veel gezelligheid en als extra (bij) vangst veel "cot"

• 29 Mei 2017 - 15:04

Leo Dirickx:

Tof

• 29 Mei 2017 - 19:06

Peeters Dirk:

Veel plezier daar en een goede visvangst.

• 01 Juni 2017 - 10:42

Kees J:

Danny je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt ik wens jullie nog een veilige reis tot van avond en dan kan het groote vissen beginnen

Gr Kees en Nelly