En we zijn vertrokken - Reisverslag uit Puttgarden, Duitsland van Noorwegenvissers2017 - WaarBenJij.nu En we zijn vertrokken - Reisverslag uit Puttgarden, Duitsland van Noorwegenvissers2017 - WaarBenJij.nu

En we zijn vertrokken

Door: Danny

31 Mei 2017 | Duitsland, Puttgarden

En we zijn vertrokken. Ten minste met een uurtje vertraging. Gepakt en gezakt stonden we klaar toen de achterlichten van de aanhangwagen het lieten afweten. De technische commissie kon gelijk weer aan de slag. Enfin, na een half uurtje oponthoud konden we vertrekken.

Vanuit Hoevenen (België) neemt dit avontuur ons door Nederland, Duitsland, Denemarken en Zweden richting Noorwegen. Goed voor een kleine 2700 km. Een strak schema opgesteld door onze wijze senior reisleider zorgt ervoor dat er om de twee uur gewisseld wordt van chauffeur. Veiligheid voor alles.

De eerste kilometers werden vlotjes genomen. Rond 5 uur namen we voor een volledige week afscheid van de duisternis. De komende week zal het 24 op 24 licht blijven. Net genoeg om volledig uit je bioritme te geraken. Volgende week op de terugweg zullen we het weer donker zien worden.

Het dient gezegd dat zo’n reis aardig wat deelnemers op de darmen werkt. Het lijkt soms wel een kakafonie van ontsnappende lichaamsgassen. Geen goed idee Harry W om voor het vertrek nog uien te eten.

Ondertussen zijn we aangekomen aan de overzetboot in Puttgarden die ons naar Denemarken zal brengen. Na een valse start, we reden een verkeerd poortje binnen en betaalden te weinig, moest onze auto opgemeten worden om na te gaan of we niet bij moesten betalen. Na een tiental minuten gerekend te hebben was de conclusie dat er 1 hele euro extra betaald moest worden. Om geen verder ellende te krijgen hebben we die dan ook maar netjes betaald.

Op de boot vonden we gelukkig koffie. Het humeur van Walter was door een gebrek ervan diep onder het vriespunt gezakt. Na een lekker kop koffie waren de kreukels eruit en kon er weer op een normale manier gecommuniceerd worden.

Voor het vertrek gaf diezelfde Walter toelichting over de tactiek die de Titanic gaat gebruiken bij het veroveren van de Man Met Muts trofee is om eerst de kat uit de boot te kijken. Eerst nonchalant om dan keihard toe te slaan. We zijn benieuwd naar die Titanic.

Admiraal Danny gaf aan dat de Kleine Admiraal een wiskundig model heeft opgezet waarbij alle parameters ingaan die noodzakelijk zijn om succesvol te worden. Om een lang verhaal kort te maken, De Kleine Admiraal heeft geen tactiek.

Die van The Big Fish Pirates hebben een geheim. Dit geheim is zo groot dat enkel Harry W weet wat er gedaan moet worden op de boot. Hopelijk onthoudt Harry W het geheim anders wordt het een tactiek in mineur.

De Cod Farthers hebben een eenvoudige tactiek. De twee neofieten (Tom en Tiemen) hebben zoveel beginnersgeluk dat ze er zeker van zijn dat de Man Met Muts Trofee op het einde van de week in hun boot zal landen.

Zoals jullie kunnen lezen worden de messen geslepen om een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten. Vanaf vrijdag gaan we van start. Eerst nog een paar duizend kilometer autorijden.

• 31 Mei 2017 - 12:29

Anja:

Blij om hier in de frisse lucht dit nieuwe epistel te lezen! Jullie zijn goed op weg en ik geef jullie voor de verdere kilometers een goede tip: zet af en toe een raampje open

• 31 Mei 2017 - 12:29

Bi Van H:

Leuk weer wat te lezen. Het zal Harry Wolst toch weer niet zijn die zo ruikt. Bij mij heeft hij geen uien gekregen in ieder geval. Ik hoorde dat jullie 150 km om gaan rijden voor het mooie landschap en de grote souvenir winkel. Ik ben benieuwd. Succes met het reizen en dit vrouwtje gaat weer verder werken.

• 31 Mei 2017 - 12:34

Berthold Van Zwol:

een goeie reis

• 31 Mei 2017 - 12:38

M Louise:

veilige reis en geniet er samen van goed vangst

• 31 Mei 2017 - 13:20

Vanessa:

Danny, ik hoop na afloop dat je een boek uitbrengt! ik ga dat zeker lezen!! kan niet wachten tot
    het volgende verslag..
    iedereen veel succes en zoals altijd prijzen aan de meet!

goede reis!!

• 31 Mei 2017 - 13:31

Marian:

Gelukkig is mijn man tijdig voorzien van een bakje koffie anders is hij niet te genieten en verloopt de reis verder vlotjes zo te lezen, ik heb weer genoten van de nieuwe verhalen tot nu ga zo door
    Marian xxx

• 31 Mei 2017 - 13:39

Marjolijn:

Na een ochtendje hard werken lees in nu lekker ontspannen het reisverslag. Het is weer leuk geschreven en leest dus lekker weg. Af en toe een glimlach want ja, wie de mannen kent kan zich een voorstelling van zaken maken. Goede reis verder en tot het volgende verslag

• 31 Mei 2017 - 15:15

BresseleersTony:

Ben benieuwd wie de muts gaat winnen,en kyk uit naar volgend verslag en wees voorzichtig by de volgende duizend kilometers

• 31 Mei 2017 - 15:34

Caroline:

Veilige kilometers en lief zijn voor elkaar he!
    Leuk om jullie avontuur weer te lezen, dit keer met mijn ventje thuis bij mij ..
    heel veel vis-plezier en vriendschap.

• 31 Mei 2017 - 17:24

Kees-Jille:

Mooi reis verslag met mooie fotos ik zie wel dat jullie goed uit gerust aan zullen komen ik wens jullie verder een goede reis

Gr Kees en Nelly
    y

• 31 Mei 2017 - 22:47

Nell Meijer:

hartstikke mooi geschreven wij vinden het leuk d verslagen te lezen en reizen zo een beetje mee. Heel veel gezelligheid en veel vis voor jullie gewenst

• 01 Juni 2017 - 12:21

Marina:

Mooi geschreven we zitten er precies bij zonder de reuk

• 02 Juni 2017 - 09:17

Anja:

Zo schattig die foto van Lief op schoot bij Walter! Tja, echte vrienden doen dat voor elkaar, dus volgende keer in het vliegtuig naast elkaar!