Hattrick, Hattrick, Hattrick en Rommel - Reisverslag uit Bertnes, Noorwegen van Noorwegenvissers2017 - WaarBenJij.nu Hattrick, Hattrick, Hattrick en Rommel - Reisverslag uit Bertnes, Noorwegen van Noorwegenvissers2017 - WaarBenJij.nu

Hattrick, Hattrick, Hattrick en Rommel

06 Juni 2017 | Noorwegen, Bertnes

Vandaag de voorlaatste dag van onze visvakantie en Mario scoort een Hattrick. Voor de derde keer op een rij wordt hij visser van de dag. Met een koolvis van meer dan 6kg kroonde hij zich opnieuw tot Master visser van de dag. Harry N was een goede tweede met een koolvis van 6 kg voor Tom met eenzelfde exemplaar van 5,2 kg.

Sukkel van de dag werd Danny. Het begon al vanochtend toen hij de boot op stapte en de sleutels van de boot vergat. Later toen Harry N een grote koolvis ving zou hij die wel met de blote hand aan boord nemen. Je raad het al, terug de plomp in. Om zich geen twee keer aan dezelfde steen te stoten nam hij de tang om de volgende vis van Harry N aan boord te brengen. De vis was aan boord maar de tang lag het water in. Goed voor de begerenswaardige titel Sukkel van de dag.

Het eten van vanavond bestond uit een vismenu bestaande uit een vissoep gemaakt uit versgevangen vis en 2 mosselen gevangen door Mario. Voor de visliefhebbers onder ons werd dit menu wederom zeer hoog ingeschat. Het andere deel (de niet-liefhebber) deed zich tegoed aan de vetpan bestaande uit Frikandellen, loempias en Frites. Afsluiter was het restant van ijs en chocomousse. De buikjes (of zijn het buiken) waren weer rond gegeten.

Het is eindelijk gebeurd vandaag. Hugo heeft zijn kabeljauw gevangen en hij heeft gelijk de smaak te pakken. Een grote koolvis kwam er gelijk achteraan. Hij heeft zich hiermee als een echte Noorwegenvisser gemanifesteerd en wordt eindelijk in de groep als een volwaardig lid gezien.

Tom heeft zich wederom een nieuw kapsel aangemeten. Na het rasta kapsel van broer Mario gooit hij het nu overeen ander boeg. Een 6hoekig kapsel kort aan de oren met piekjes naar voren toe in de vorm van een zeester. Tom hoopt hiermee een trendsetter te worden net als Hugo met zijn nieuwe vistechnieken.

Pechvogel van de dag was diezelfde Tom die een tweede hengel brak. Hij had rommel meegekregen van Pat Van Loon en dat bleek nefast te zijn. De hengel brak bij de eerste de beste grote vis die hij aan de lijn had. De heilbot (allicht) ging er als een speer van door en de hengel kon het geweld niet aan. Resultaat was een hengel in twee stukken, vis kwijt en een gedesillusioneerde Tom die zijn eerste Heilbot verloren zag gaan. Bij de thuiskomst gaat hier nog een aardig woordje over gepraat worden.

Jozef liet wel zien hoe het moest en kwam buiten tijd aan maar ving een mooie heilbot van 1,10 meter. Deze heilbot van ongeveer 15,4 kg staat meteen tweede in de koning kanjer lijst voor heilbot. Zijn tweede heilbot in de top 3.

Morgen staat onze laatste visdag op de agenda. Dan wordt er gevist tot uiterlijk 13 uur en sluit de Man Met Muts competitie. Mario staat aan kop maar alles ligt nog open. Met een feestelijke BBQ zal deze felbegeerde prijs uitgereikt worden.

• 06 Juni 2017 - 23:17

Nancy:

Toppie Mario !! Doe zo verder hé !! Geniet er nog van !

• 06 Juni 2017 - 23:18

Bi Van D:

Time flies when you are having fun. Morgen nog een laatste keer genieten van jullie visavontuur en het heerlijke eten / culinaire hapjes gemaakt door 2 topchefs. Ik ben benieuwd naar de verhalen van alle vissers, hoe die het zelf allemaal beleefd hebben. Maar vooral heb ik genoten van mijn ventje zijn verslagen.

• 06 Juni 2017 - 23:21

Marian:

Wat een gewicht Voor een kk jozef goed gevangen, Mario gefeliciteerd met je mooie prestatie om al 3 keer visser van de dag te worden. Wel sneu voor Harry N als je de vis weer ziet verdwijnen heb je hem eindelijk boven zie je het zo weer gaan..Jammer weer voor Tom dat zijn 2e hengel alweer sneuveld ik begin wel te twijfelen of het aan de hengels ligt of aan de persoon zelf. Hugo ook eindelijk in de race, net op tijd he. Veel plezier op jullie laatste visdag en geniet nog lekker van de bbq , groetjes aan iedereen van Marian xxx

• 07 Juni 2017 - 00:06

Krista:

Geniet van jullie laatste dag kanjers!

• 07 Juni 2017 - 00:36

Wim:

Als ik dat zo lees dan kriebelt het toch hoor. Geniet nog van de laatste dag en een goede en veilige reis huiswaarts.

De Mario doet zijne naam blijkbaar weer alle eer aan ...

• 07 Juni 2017 - 07:23

Bi Van H.:

Leuke foto van Mark in zijn witte tuinbroek. Voor degene die nog gaan vissen veel plezier. Daar gaat het uiteindelijk om. Goed uitrusten vandaag voor de grote terug reis weer begint.

• 07 Juni 2017 - 10:25

Cees:

Geniet van jullie laatste dag.
    Krijg honger als ik al die lekkere vis zie !
    Travel safe !

• 07 Juni 2017 - 16:08

Anja:

We genieten met jullie mee! Wees maar trots op Danny met zijn mooie verhalen, Bi!
    De laatste dagen zijn er al weer, het is weer mooi geweest. Ik mis mijn lief, dus kom weer maar snel naar huis!